TREN İLE BELEMEDİK VARDA KÖPRÜSÜ TURU 2020

15 Kasım 2020 Pazar

21 Kasım 2020 Cumartesi

29 Kasım 2020 Pazar

Belemedik, Varda Köprüsü, Hacıkırı, Yer Köprü Şelalesi, Çakıt Vadisi, Kapıkaya Kanyonu, Adana

1.GÜN: BULUŞMA VE HAREKET

Sabah saat 04.00 Hatay Vali Göbeğinden.

05.00 İskenderun Gri Tur önünden alarak Adana Gar İstasyonuna gidiyoruz.

07.30 Adana Gar önünden sabah 07.45 Treni ile gecikme olmadığı takdirde hareket edeceğiz Belemedik İstasyonunda ineceğiz burası çok önemli. Ulukışla'dan itibaren Toroslar, Almanlar tarafından yapılan tüneller ve Çakıt Vadisi bize eşlik edecek. Bu güzellikleri kaçırmamak için uyumamak lazım. Tünellere doyamadan saat 09.30 da Belemedik İstasyonu'nda trenden ineceğiz.

Bizi bekleyen aracımıza binip BELEMEDİK'e gidiyoruz. Pozantı’dan sonra Toros demiryolu tünelleri ve köprülerin yapımı için Almanlar tarafından hem istasyon hem de şantiye olarak kurulacak bir alan düşünülür ve kurulan şantiye bölgesi yer olarak bilinemediğinden yıllar sonra “Belemedik” olarak anılmaya başlanır. Demiryolu ve tünellerin yapımı için Almanya’dan aileleri ile birlikte yaklaşık 4,000 Alman işçi Belemedik’e yerleşir ( Mühendis ve yöneticiler 1200 metre rakımlı Taşdurmaz mevkiinde Faraka'da yerleşmişlerdir). İstasyon binası, lojman, okul, kilise, hamam, hastane gibi yapılar inşa edilir. Burada ki rotamızı tamamladıktan sonra  2 saatlik bir yolculuk sonrasında Kapıkaya Kanyonu'na gidiyoruz.Dileyenlerle toplam uzunluğu 7,2 kilometre olan Kapıkaya Kanyonu'nun son 1  kilometresini  yürüyeceğiz. Yürüyüş parkuru zor değil orman örtüsü hep bizimle olacak. Bu kanyon aynı zamanda "Adnan Menderes Posta Yolu" olarak da anılmaktadır. Yürüyüşümüz yaklaşık 1 saat sürecektir. Yürümek istemeyenler bizi kanyonun başında bekliyeceklerdir. Burada ki rotamızı tamamladıktan sonra Yerköprü Şelalesi Mesire Alanı'na gideceğiz. Öğle yemeğimizi burada aldıktan sonra ardından  Varda köprüsü Bağdat–Hicaz Demiryolunun Konya-Fevzipaşa bölümünün en zorlu inşaatı Orta Torosların Pozantı-Hacıkırı arasında gerçekleştirilmiştir. Burada resimlerimizi çektikten sonra İskenderun ve Hatay'a doğru yol alıyoruz.

DÂHİL OLAN HİZMETLER

• Ekstra tüm harcamalar
  • Öğle Yemeği

ÖNEMLİ NOTLAR:

• Öncelikle sabah belirtilen saatte mutlaka burda olmalısınız, çünkü  Adana da 07.45 trenine yetişmemiz lazım.
  • Bu bir doğa turudur. Ve Programda yürüyüş rotaları vardır. Yürüyüş rotaları kısadır. 1 Km gibi programı profesyonel doğa yürüyüşcüleri ve doğa yürüşleri gibi düşünmeyin ve değerlendirmeyin lütfen çünkü aynı zamanda bir kültür turunuda içine alan bir programdır.
  • Rahat ayakkabı kıyafet tercih edin lütfen, Son bahar olduğu için havalar serin olacaktır. Her ihtimale karşı Şemsiye ve yağmurlukta alın lütfen.
  • Kahvaltımız sabah 10.00 gibi olacaktır ve serpme şeklindedir. Programda kalabalık gittiğimiz için toplu öğle yemeği alabileceğimiz yerler kısıtlıdır. O yüzden programda öğle yemeği organizasyınu yoktur. Öğleyin atıştırabileceğiniz bişeyleri yanınıza alın lütfen veya gittiğimiz noktalarda gözleme yapılıyor ordan bu tarz bişeylerde yiyebilirsiniz ama bazen kalabalık olduğumuz için çok zaman alabiliyor.